EN | AGA (2023)
The photograph depicts the theater room that is the habitual Students Assembly empty. Because of the degradation of the student’s fight since the start of the XXI century, the reunion spaces have been emptier without the presence of the students community. In Portuguese the title ‘AGA’ is pronounced the same way as the letter ‘H’ which is a silenced letter in Portuguese.
Nothing below the eye-level
Between May 2022 and July 2023 I developed the project ‘Nothing below the eye-level’ that relates the political involvement of students at the School with the documentary and media production held in the Archive of the Students' Association of the Faculty of Fine Arts of the University of Porto. The project appropriates archive material, transforming these images into tool images and the newspaper, dissolving the usual text-image hierarchy of the medium. It permeabilizes new affinities and analogies by creating new photographic and editorial artifacts, namely a group of photos titled AGA and the publication Pode-se escrever com isto (You can write with this).
PT | AGA (2023)
A fotografia AGA retrata o anfiteatro vazio, espaço usual da Assembleia Geral de Alunos (AGA), espaço democrático de reunião e de decisão da tomada de posição da Associação de Estudantes (AE). Devido à degradação da luta estudantil desde o ínicio do séc. XXI, os espaços de reunião e assembleia têm-se mostrado desprovidos da comunidade estudantil. Para além disso, utilizo como título AGA, sigla que lida como acrônimo ‘AGA’ tem o som da letra ‘H’, letra muda do alfabeto.
Nada abaixo da linha dos olhos
Entre maio de 2022 e julho de 2023 desenvolvi o projeto “Nada abaixo da linha dos olhos“ sobre o arquivo da Associação de Estudantes da Faculdade de Belas Artes da Universidade do Porto (AEESBAP/AEFBAUP). O trabalho passou pelo tratamento e análise do arquivo, nomeadamente a ordenação cronológica, descrição e digitalização dos documentos do acervo, entre 1979 e 1999, num total de 808 documentos.
Durante o projeto foram desenvolvidas duas publicações Nada baixo da linha dos olhos (2022) e Pode-se escrever com isto (2023), fotografias máscara dinheiro (2022) anfiteatro (2023) quadro negro (2023) e Exposição temporária (2023) e uma exposição Nada abaixo da linha dos olhos (2023).
The photograph depicts the theater room that is the habitual Students Assembly empty. Because of the degradation of the student’s fight since the start of the XXI century, the reunion spaces have been emptier without the presence of the students community. In Portuguese the title ‘AGA’ is pronounced the same way as the letter ‘H’ which is a silenced letter in Portuguese.
Nothing below the eye-level
Between May 2022 and July 2023 I developed the project ‘Nothing below the eye-level’ that relates the political involvement of students at the School with the documentary and media production held in the Archive of the Students' Association of the Faculty of Fine Arts of the University of Porto. The project appropriates archive material, transforming these images into tool images and the newspaper, dissolving the usual text-image hierarchy of the medium. It permeabilizes new affinities and analogies by creating new photographic and editorial artifacts, namely a group of photos titled AGA and the publication Pode-se escrever com isto (You can write with this).
PT | AGA (2023)
A fotografia AGA retrata o anfiteatro vazio, espaço usual da Assembleia Geral de Alunos (AGA), espaço democrático de reunião e de decisão da tomada de posição da Associação de Estudantes (AE). Devido à degradação da luta estudantil desde o ínicio do séc. XXI, os espaços de reunião e assembleia têm-se mostrado desprovidos da comunidade estudantil. Para além disso, utilizo como título AGA, sigla que lida como acrônimo ‘AGA’ tem o som da letra ‘H’, letra muda do alfabeto.
Nada abaixo da linha dos olhos
Entre maio de 2022 e julho de 2023 desenvolvi o projeto “Nada abaixo da linha dos olhos“ sobre o arquivo da Associação de Estudantes da Faculdade de Belas Artes da Universidade do Porto (AEESBAP/AEFBAUP). O trabalho passou pelo tratamento e análise do arquivo, nomeadamente a ordenação cronológica, descrição e digitalização dos documentos do acervo, entre 1979 e 1999, num total de 808 documentos.
Durante o projeto foram desenvolvidas duas publicações Nada baixo da linha dos olhos (2022) e Pode-se escrever com isto (2023), fotografias máscara dinheiro (2022) anfiteatro (2023) quadro negro (2023) e Exposição temporária (2023) e uma exposição Nada abaixo da linha dos olhos (2023).